Sunday, February 24, 2008

En tanke

Astrid Lindgren sagde engang:
"Det er ikke let at være barn, nej! Det er svært, meget svært.
Hvad indebærer det da - at være barn?
Det indebærer, at man skal gå i seng, stå op, klæde sig på, spise, børste tænder og pudse næse, når det passer de voksne, ikke
når det passer én selv...
Det indebærer også, at man uden at beklage sig må høre på de mest personlige kommentarer fra enhver voksens side, hvad
angår ens udseende, helbredstilstand, påklædning og fremtidsudsigter.
Jeg har ofte spekuleret på, hvad der ville ske, hvis man begyndte at behandle de voksne på samme måde..."

Ovenstående har jeg snuppet et sted, jeg husker ikke i skrivende stund hvorfra. Men ikke desto mindre synes jeg det er værd at dele med andre. Så klog hun var, Emil og Ronja Røverdatters mor.

2 Kommentarer:

Blogger Sanne m.fl. said...

Ja, det er en tanke. Jeg tænker på det hver gang jeg eller andre tager et barn op og lugter til bleen, for at se om det er ens eget eller en af de andres, der lugter. Det er da super grænseoverskridende... og alligevel gør vi det gang på gang på gang.

Men hvor er det også legende let at være barn. Jeg ville synes, at en dag om ugen, som barn, med et barns bekymringer, ville lette enhver voksen... og måske være en afstressende faktor i den travle hverdag. I'd wish!

Rigtig god weekend, alle 4, fra os 4

11:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hørt! Du vise blogger. Hvad min ældste ikke har fået af kommentarer på sine dengang babykrøller, tænk hvis jeg til en vildt fremmed sagde, hold da op nogle briller du har på!!!!

Du kære onde laborant, tak for nogle gode stik, du gjorde det godt.

God weekend.
Kærligst Iben

1:10 PM  

Post a Comment

<< Home