Tuesday, March 21, 2006

Dejlig dag

I mandags af alle dage, blev vi forældre igen.
Jeg var på biblioteket med Christian, da telefonen ringer, den tager jeg jo ikke, da vi står i kø ved skranken.
Jeg ser det er "intet nummer", når at tænke at det nok er fra jobbet. Telefonen ringer igen, nu er det Allan og meget meget hurtigt kommer jeg ud af biblioteket og får sagt hej.
Allan siger, at det er hvad jeg håber, der er besked fra AC.

Vi har fået en søn, en lille dreng på 5 mdr. født d. 21 okt. 2005
Den tid på året, hvor vi alligevel fejrer det meste af familiens fødselsdage.
Han er fra Kids Care, et børnehjem, der selv matcher og sender derefter børnene til ACs børnehjem.
Christian og jeg skyndte os at køre den korte vej hen til Allans arbejde, som dog blev dobbelt så lang af den omvej jeg kørte, hmm lettere distræt. Vi skulle nemlig se de mailede billeder af sønnen og lillebroren.
Han er sund og rask, smuk og dejlig og meget meget meget velkommen i vores familie.
I dag har vi så fået papirerne og nogle ekstra billeder, som er lidt nyere.

Må jeg præsentere Sofonias






Hvis nogen skulle spørge hvad storebroren mener, kan i jo læse dette digt han har skrevet til sin lillebror i skolen i dag.

Sofonias

Sofonias, min lille ven
du må ikke gå igen
Du er min lillebror
vi har ventet i 2 år
Du er sød
jeg mener det
Du er pæn
jeg lyver ej
Sofonias
Jeg elsker dig


Jeg behøver vel ikke at fortælle hvor stolte vi er og hvor heldige vi føler os.

10 Kommentarer:

Anonymous Anonymous said...

Hej alle tre. I er bare så heldige at få så vidunderligt et barn.
Her hos mig er jeg først nu ved at fatte at det er min lille nye nevø, så tårene presser sig på, når jeg samtidig med læser de søde ord Christian har skrevet. Jeg Synes at Sofonias er den heldigste lillebror i hele verden.
mange tanker Fasterjordmor

8:28 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kære Mette og co.

Hvor er han dog dejlig, jeres lille Sofonias! Endnu engang stort tillykke med ham!

Sidder med våde øjne og læser Christians digt til sin lillebror - han skal nok blive den sejeste storebror, nogen lille dreng skulle ønske sig!

Held og lykke med det videre forløb - lad os håbe de hurtigt bliver færdig med papirarbejdet, så I kan få en retsdato.

kh
May-Britt (Tante Krea fra zonen)

8:39 PM  
Anonymous Anonymous said...

Tillykke - tillykke - tillykke!
jeg sidder her med en klump i halsen. Sikken dejlig dreng og sikken skøn storebror som kan skrive digte!

Mange hilsner

Hanne fra adoptionzonen
- mor til Thea og Maria

9:25 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kære Mette !!

Endnu enang tillykke med jeres lille dreng.
Ja, jeg kan kun tilslutte mig alle de andre der har skrevet: Jeres lille Sofonias er da en lille fantastisk sveske. Og sikke et digt... Det er da vist også en helt fantastisk storebror..

Kh Rikke (Gaardmand fra zonen)

9:36 PM  
Blogger Dorte said...

Et STORT og varmt tillykke med jeres lille smukke og skønne Sofonias :-) Udover at se noget så knuselskedejlig ud, så har lillemanden også et rigtig fint navn.

Hvor er det bare et imponerende kært digt, Christian har skrevet med broderkærligheden lysende ud af hver sætning.

Endnu engang tillykke med hinanden alle fire. Jeg glæder mig til at følge jeres forhåbentlig snarlige forening.

Kærlige hilsner fra

Dorte
- alias Badutski på Zonen

11:18 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kære alle 4,
har jo lidt let til tåre i disse dage ovenpå nyheden mandag og vil ikke skjule at jeg hyler nu!! Malthe er pavestolt over sin ny fætter Fonias. Han kan dog ikke helt forstå hvorfor han skal bo hos Malthes Mette.
KH Malthe og dem
ps. er desværre kun på job-zonen...

2:08 PM  
Blogger Mette said...

Tillykke med lille Sofonias. Hvor er han bare dejlig!
Sidder lige og "snotter" lidt over storebrors digt - hvor er det en stor kærlighedserklæring!

VH Mette (MEtte H H fra Zonen)

2:13 PM  
Anonymous Anonymous said...

TILLYKKE og hvor er det dejligt at høre jeres venten er ovre, det var jo en temmelig lang barsel....men endte lykkeligt både for jer og den dejlige dreng der jo selvfølgelig er velkommen til at ta over de fantastiske vægtefester i oktober, der tidligere i verden fandt sted i kappendrup....God barsel, håper å få se ham og jer i sommer engang når det er tid for det....preben wolf

8:45 PM  
Anonymous Anonymous said...

hej alle sammen
hvor er han bare skøn, vi har ham hængende på køleskabet så vi kan nyde den lille guldklumb i har fået.selv Rikke er nu helt i svime selv om det tog lidt tid at komme sig.
Til Christian
Hvor er du bare kanon sikke en dejlig storebror Sofonias får ingen kunne ønske sig en bedre, det er vi sikre på flot digt, det burde i glas og ramme flot flot.
Hvor er det nogle dejlige billeder de nye i her viser.
mange knus og varme tanker fra os alle på egeballe

6:52 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hej Christian
Tillykke med din lillebror.
Hvor gad jeg godt at have dig som storebror, han er heldig ham Sofonias. Jeg blev så glad da jeg så dit digt. Det vier hvor meget du også har savnet ham. Du er den bedste...:-)
Hils din mor og far og ønsk tillykke.
Smil fra Lea

10:08 AM  

Post a Comment

<< Home